dinsdag 3 juni 2008

Het leven gaat weer door / Life goes on

Afgelopen weekend hebben we wat afgefeest. Vrijdag hebben we de maandelijkse borrelavond van de Nederlandse Vereniging gehad. Het was weer beregezellig. Kika en Laureen hebben de kas bijgehouden, André en Silvie deden de worstenbroodjes en de muziek en de rest... lachen, kletsen en drinken. Ik moet toegeven dat ik de volgende ochtend best moeite had de dag te beginnen. Maar... om 2 uur stonden we (stond ik) weer paraat om te tennissen, deze keer samen met Bram, Cor en Simone. Bram (van Avalon) was de echte tennisser van het stel. Boris Becker zou jaloers zijn geweest op zijn service! Simone en ik hebben dan ook verloren: 6-2, 6-4. 'S-avonds rond half 7 waren we uitgenodigd bij René die 56 was geworden. Prachtig huis (op Crystal View), waar een Thaise dame de hele avond haar kookkunsten liet zien. Buiten draaide onze "DJ Dré" weer zijn plaatjes en werd er volop gedanst. Gezellige boel weer. Ik had besloten me in te houden deze avond en... daar had ik de volgende ochtend behoorlijk wat profijt van! En Elise... had het íetsje moeilijk...:-)... Zondagochtend zijn we om 11 uur naar Alex gegaan. Alex werkt op de Webster University hier tussen Hua Hin en Cha-Am. We hebben enerzijds gesproken over de mogelijkheden voor mij om een keer wat te komen vertellen voor meisjes die als au pair naar Nederland zouden willen, máár anderzijds zouden hier ook wel eens mogelijkheden voor vrouwlief kunnen liggen... de CV ligt bij personeelszaken. Wie weet? Duimen maar! Verder hebben we gezellig gekletst, echte zelfgemaakte frikandellen gegeten (!), hebben Martijn en Laureen nog even plaats mogen nemen achter Alex zijn drumstel (we moeten toch écht eens werk maken van muzieklessen die je hier toch echt schijnt te kunnen krijgen) en rond een uur of 2 zijn we naar huis gegaan, want ik kreeg iemand op bezoek die naar Nederland wilde en het inburgeringsexamen nog moet doen. Vanaf donderdag mag ik dus ook weer aan de bak! Tussen de bedrijven door heeft het regenseizoen, vroeger en heviger dan normaal, heeft toegeslagen. De dagen zijn, hoe kan het anders hier, warm en benauwd, maar in de tweede helft van de middag wordt het donkerblauw tot bijna zwart, weerlicht en dondert het dat het een leven is, en komt het een uurtje of twee met bakken uit de hemel. Maandag was het spannend; de eerste schooldag na bijna 3 maanden schoolvakantie. Daar organisaties hier behoorlijk veel anders functioneren dan hier (áls ze hier al functioneren...) waren we bang dat het behoorlijk in het honderd zou lopen, maar, ondanks dat er te veel dingen niet of nog niet of nog niet goed geregeld waren, waren de meeste commentaren op het einde van de dag redelijk mals. Het zal een weekje wennen zijn, maar dan weten we (eigenlijk Elise, Martijn en Laureen) niet beter meer. Het leven gaat gewoon weer door! "Dancing Do", secretaris van de Nederlandse Vereniging Hua Hin / Cha-Am Liesbeth (moeder van Kika), Elise en Martijn op de borrelavond Nieuwe hobby voor Martijn? Een typische... schoolbus! De lucht op een willekeurige namiddag de afgelopen weken...