zaterdag 18 juli 2009

Sport, lokale festiviteiten en Nederland / Sports, local festivities and Holland

Nadat we een maand of 5 geleden een voetbalteam met buitenlanders hier hadden opgezet, is dat zeker 2 maanden goed gegaan; de meeste mensen betaalden netjes hun contributie, we konden ballen kopen, hadden 2 prima trainers (waarvan er één vroeger binnen de FIFA les had gegeven aan trainers-in-wording) en kwamen zeker 2 keer per week moe maar voldaan het veld af na de training. Maar, zoals het hier met veel dingen gaat, komt de sleet er snel in en vind de ene na de andere wel een excuus om 1 keer niet te komen, 2 keer niet te komen: te warm, het regent, heb het ff druk, moet voor visa weg, enzovoorts, enzovoorts. Jammer, maar helaas. Gelukkig zijn er altijd weer een paar fanatiekelingen die het niet kunnen laten. Zo zijn we de afgelopen week weer begonnen, nu op het strand. Ballen en pionnen staan bij mij in de schuur, het strand biedt vele plekken om een veldje op te zetten (zo druk is het niet...) en zo hebben we deze week in ieder geval 2 keer leuk een uurtje partijtje gespeeld. Heerlijk! Daarnaast wordt het clubje tennissers momenteel ook wat groter. Speelden Wouter en ik de afgelopen anderhalf jaar eigenlijk steevast 1 of 2 keer per week op diverse lokaties, de afgelopen week zijn we met 4 of 5 mensen 2 keer op een nieuwe lokatie, Tavimook, gaan spelen. De bediening is nog een beetje stroef, maar de banen zijn (nog) prima in orde. Met de sollicitaties wil het nog niet vlotten, zowel bij Elise als bij mij. Voor een baan in het onderwijs moeten de diverse stichtingen die in Eindhoven voorhanden zijn eerst putten uit de bij de stichtingen aangesloten leerkrachten, waarna pas externen aan de beurt komen. Mijn laatste sollicitatie richting de VVV is afgeketst, omdat er bij andere kandidaten meer aansluiting op de functie in hun CV's werd gevonden. Jammer, maar helaas, we zoeken verder. Ik kom nogal eens in ons winkelcentrum Market Village. Afgelopen donderdag was er in 1 keer een drukte van belang, werden er een hoop eetstandjes opgezet en werden grote ijsblokken af en aan gesleept. Het bleek het "Hua Hin Seashell Festival" te zijn, waarbij een aantal bekende hotels en restaurants hun waren aan de man brachten in de vorm van heerlijke (als je er van houdt...) zeegerechten. Op diverse plekken werden er ijssculpturen tentoongesteld en werden er in samenwerking met het Zeeschelpenmuseum in Bangkok een groot aantal zeeschelpen tentoongesteld: heel apart en het leek eigenlijk vanuit het niets te zijn opgestart. Tijdens mijn tocht over de verschillende verdiepingen om een paar aardige foto's te maken zag ik in de computerwinkel een hele etalage vol computermonitoren (waar ik in mijn baan bij Avnet / EIZO veel mee van doen had). Tot mijn "schrik" zag ik dat er van de 18 monitoren er 15 op of onder de 100 euro waren. Leuk voor de eindgebruiker, beduidend minder voor de handel... Sinds een tijdje worden er hier in het Hua Hinse ook frikandellen, kroketten en bitterballen verkocht, geïmporteerd uit Nederland. Een paar weken geleden hebben we in Cha-Am (Okay Supermarkt) maar eens een paar doosjes gehaald. Zoals we dat in Nederland meestal op zaterdag deden, was het afgelopen vrijdagavond was het in huize Vrijken frikandellen-met-friet-avond. Voor Laureen, al ruim 3 jaar vegetarisch, waren er kaasstengels. In het kader van de hergewenning aan Nederlandse eetgewoonten was dit een erg geslaagde maaltijd!