zaterdag 9 februari 2008

Feestjes en ziek zijn / Parties and being ill

English added below
De afgelopen week is zonder al te veel gebeurtenissen aan ons voorbij gegaan. We hebben zaterdag een feestje gehad bij New Nop Nice; Heinda werd 65 jaar. Een man of 40 bij elkaar, in een restaurant dat de afgelopen weken toch al continu boordevol toeristen zat. Omdat het aan twee kanten open is, kan Kai er meestal wel wat tafels en stoelen bijplaatsen. Prima business, zou alleen niet tot een paar weken beperkt moeten blijven! Heinda heeft samen met man Cock (hij stelt zichzelf hier voor als Cor, want Cock....:-)...) een aantal jaar in Condochain, het appartementencomplex waar ook opa en oma Ton zitten, verbracht. Uiteindelijk hebben ze een huisje gekocht, maar hebben nog contact met iedereen en kennen half Hua Hin. Leuk stel! Daarna hebben we dinsdagavond een feestje gehad bij Sieb en Reina, een Fries echtpaar die Nederland al 14 jaar geleden hebben verlaten. Sieb heeft lange tijd leiding gegeven aan een Philipsfabriek in China. Zij wonen sinds een jaartje in Hua Hin en zijn in afwachting van een proces in mei van dit jaar waarin ze de bouwer van hun eigenlijke huis aanklagen... Sieb is fervent golver. Sieb en Reina hadden hun zoon over uit Sjanghai, waar hij in december 2007 met Desi, een Chinese, is getrouwd. Woensdag was een gewone werkdag. Van 6 tot 7 in de avond heb ik nog een klein uurtje met Cor (een andere Cor dan hierboven) gebadmintond. Hij is een paar jaar ouder dan ik, maar heeft 20 jaar competitie gespeeld. Ik moest het afleggen tegen deze 1,95 lange tegenstander: na 15-9 en 2-2 gingen (letterlijk) de lichten uit en werd het sportcomplex op slot gedaan. Donderdagochtend was Martijn plotseling ziek. Zonder verder in details te treden (ik weet tenslotte niet wanneer je dit leest) kwam het er aan alle kanten uit.... veel geslapen, af en toe een filmpje en internetten, maar niet met veel plezier. Donderdagmiddag ben ik met Wouter, Marleen en Simone (een stel uit Helmond) gaan tennissen. Van 1 tot bijna 3. Flink gezweet en nipt verloren.... Vrijdag: Martijn ietsje beter, maar wat aan de slappe kant. 'S-middags kwam Elise thuis: doodziek. Ik geloof niet dat ik haar in 25 jaar (goeiegrutten, 25 jaar!!) al eens ooit zo ziek had gezien! Symptomen: zelfde als Martijn. Zaterdagochtend stond ze rond half 10 op, zag er beter uit, maar lag na een uurtje weer te slapen. Vanochtend, de hond begon om half 7 te blaffen, dus ben ik er maar uit gegaan...., lag Laureen met alle lichten aan te lezen... ook zij had slecht geslapen en ook last van hetzelfde waar Martijn en Elise problemen mee hadden. Nou ik nog.....?!?!?! This week was a real quiet one. Two parties and 3 out of 4 members of this family got ill; seems to be something like intestinal flu. Only 2 days, but quite intense. Next week I'll be able to tell you if it got me, too... or not!?!?!?