zaterdag 10 mei 2008

Week 3 in Nederland / The Netherlands

Over de helft ga je, onbewust of niet, toch weer aan de terugtocht denken. We hebben het hier heel goed naar de zin, dus het gevoel dat daarbij opkomt is dubbel... We doen zo veel mogelijk en dat zie je weer bij dit verslagje van afgelopen week. Op dinsdag zijn we zo vroeg mogelijk, om uurtje of 10, richting Knokke gereden, want het weer was wederom geweldig. Heerlijk met Hans en Caroline, de ouders van Thijn en alle manschappen die mee waren gekomen naar Knokke op een vrijwel verlaten strand gezeten. Hans en Caroline bezitten (gedeeld met familie) een appartement aan het strand. Omdat hun flatgebouw ver(of beter: her-)bouwd wordt logeren ze 2 jaar in een nabijgelegen complex. Lekker ruim, 4 hoog, prachtig uitzicht op zee. Rond zessen weer terug richting Holland gereden. Even bij de Mac gestopt en om 8 uur zaten we thuis weer aan de koffie. Woensdag was min of meer een rustdag. Martijn en Laureen zijn wel gaan spelen bij vriendjes en vriendinnetjes, maar verder niet veel gepasseerd. 'S-avonds bij mijn ouders gegeten. Op donderdag ging Martijn met Lisa en Gijs naar de Efteling. Ik heb ze 's-morgens naar Kaatsheuvel gebracht. Kwart voor 10 ter plaatse, dus ze hebben de hele dag de tijd gehad om van de Efteling en het prachtige weer te genieten. En aan de foto's te zien hebben ze veel lol gehad. Elise, Laureen en ikzelf zijn 's-avonds nog even de stad in gegaan (VWO 4 boeken voor een tientje bij de Slegte!), hebben we gegeten bij La Place en daarna op de Markt in Eindhoven nog even met de oud-collega's van Avnet geborreld. Was ouderwets gezellig; veel bijgekletst en gelachen. Elise en Laureen zijn op tijd naar huis gegaan, ik ben tot een uur of 11 gebleven. Frank heeft me daarna naar huis gebracht. Vrijdag waren we er vroeg bij. Rond negenen richting Rotterdam. Ik had een afspraak bij Smiling Faces, de au pair organisatie waar ik in Thailand het nodige wil gaan betekenen. Elise, Martijn & Laureen bij het station afgezet, waarna ik van 11 tot 1 met Jolanda en Agatha alle mogelijke wensen, eisen en mogelijkheden heb doorgenomen. Lijkt me geweldig dit de komende tijd op te gaan zetten. Toen richting Zeeland, want we zouden nog bij Margreet op bezoek gaan. Rond drieën waren we in Den Osse, waar ze het grootste deel van het jaar (...) een prachtige vakantiebungalow bewoont. Even wat gedronken en toen met de boot, de Roetoet, een rondje gaan varen. Prachtig weer! Windkracht 4 (klein briesje), maar net genoeg om de zeilen te hijsen. Papa en mama aan de touwen, Martijn, Laureen en Margreet bij toerbeurt aan het roer. 'S-avonds gezellig tv gekeken en om een uur of 11 het mandje in... op de boot! Leuk, apart, een gemiddelde Thai overnacht toch niet op een platbodem in het Grevelingenmeer, toch?!?! 'S-nachts om enen zijn Heike en Andreas en hun kinderen aangekomen. Toen we om 11 uur de volgende ochtend weer bij het huis kwamen werd iedereen hartelijk verwelkomd en Annika gefeliciteerd met haar 9e verjaardag. Heerlijk ontbeten met broodjes en jus en daarna de middag op het strand doorgebracht. Tjongejonge, dat het ook hier zo lang achter elkaar zo'n mooi weer kan zijn (en het houdt nog een klein weekje aan!). Terug bij Margreet is de verjaardagstaart aangesneden, hebben we natuurlijk uit volle borsten gezongen en hebben we nog even nagekletst om rond 5 weer in de auto te stappen. Om 7 uur waren we thuis, netjes op tijd om nog wat boodschapjes voor het slaapfeestje van Laureen maandagavond te doen, friet met frikandellen gehaald en weer lekker relaxed de avond voor de tv doorgebracht. De voorlopig laatste week in Nederland in het vooruitzicht...

Martijn en Thijn op het strand in Knokke. Achter het scherm was het heerlijk warm Uitzicht vanaf het appartement van Hans en Caroline. Wij zaten bij het blauwe scherm
Martijn met Lisa en Gijs een dagje uit naar de Efteling op donderdag
De boot van Margreet; een plat-/rondbodem van 30 jaar oud.
Lekker poedelen in het Grevelingenmeer
Martijn aan het roer en...
... Laureen kon niet achterblijven! Op zaterdag een lekker zonnig stranddagje in Den Osse, Zeeland met Margreet, Heike, Andreas, Max, Felix en Annika