zondag 19 april 2009

Happy Birthday Martijn, Bangkok & China

Na Songkran stonden de activiteiten voornamelijk in het teken van de voorbereidingen voor onze Chinareis, laatste gaatjes in de planning proberen te dichten, wat niet helemaal gelukt is; net de eerste treinreis van Guangzhou naar Beijing (woensdag 22 april, een reis van 22 uur!) bleek uitendelijk helemaal vol te zitten. Nu gaan we maandag naar China en hebben we 1 dag om alsnog een treinreis (lijkt vrijwel onmogelijk) of dan toch maar een vliegreis te boeken. We zijn benieuwd wat het gaat worden en hebben er alle 6 (opa en oma gaan natuurlijk ook mee) heel veel zin in. Deze tijd in april is het verder heel erg druk met verjaardagen in de Vrijken familie; neef Joost Vrijken de 16e, opa Vrijken en tante Ria Vrijken de 17e en Joost zijn vrouw Bianca Vrijken én natuurlijk onze eigen Martijn Vrijken! Martijn werd 16 op de 18e april! Hij is mij inmiddels voorbijgeschoten in lengte (wat met mijn 1 meter 70 niet echt moeilijk is natuurlijk…) en was hij ruim anderhalf jaar geleden town we naar Thailand gingen nog maar een manneke, dat kunnen (mogen…) we nu zeker niet meer van hem zeggen. Meneer kreeg ‘s-ochtends z’n kadootjes nadat hij had UITgeslapen: PSV seizoenskaart (hopelijk was de aanvraag tijdig weg!!) en een, wederom in no-time zeer kunstig in elkaar gezet voetbalschilderij van Laureen. Ook wilde hij een UITgebreid american breakfast als ontbijt en ‘s-avonds ook nog eens UIT eten. Tussendoor zijn we met ons vieren naar de Market Village geweest om de nodige kleren te kopen, waarna opa en oma op bezoek zijn gekomen om de heerlijke, weer door onze eigen Creabea (creeja-beeja) Laureen gemaakte, chocoladetaart mee soldaat te helpen maken. Het ontbijt was dusdanig fors dat het avondeten er wel bij inschoot; verder dan een sateetje kwamen we niet. Zondagochtend zijn Elise en ik naar Bangkok gegaan om, toch nog net ff op de valreep voor de vakantie in China, wat meubels te bekijken op een woonbeurs. Nadat we ‘s-ochtends de werkster uit bed hadden gebeld (ze moest een dag eerder komen, maar was dat, behoorlijk Thais, natuurlijk vergeten…) zaten we om half 10 in de minibus naar Bangkok. 2,5 Uur rijden, geen kip (kai op z’n Thais) op de weg, heerlijk snel. Daarna paar stations met de skytrain en 1 station met de metro en we waren er… een week te vroeg…!! Wat bleek; waarschijnlijk vanwege de ongeregeldheden in Bangkok afgelopen week (en alhoewel het sinds woensdag weer helemaal rustig is in Bangkok is de noodtoestand nog steeds niet opgeheven) was de beurs een week verzet… Ons hadden ze daarover natuurlijk niet gebeld… Nou, toen zijn we de Tjatutjak markt maar afgestruind. Buiten de hekken kun je de leukste en gekste dingen kopen voor een euro (mogelijk allemaal van de vrachtwagen gevallen, maar toch), op de markt zelf is een keur aan meubel(accessoire)s te koop. We hadden uiteindelijk 4 armen vol tassen bij ons, maar zullen na onze Chinareis snel nog een keer terug gaan met de eigen auto om wat grotere dingen op te halen. Op het moment dat ik dit typ is het half 8 en zitten we net een half uurtje in de minibus terug naar Hua Hin. Vanavond nog even een paar handen vol films op ons nieuwe mini notebookje, een Lenovo S10, zetten en dan is het morgen écht zo ver; 3 weken vakantie in China! Natuurlijk nemen we de computer mee en zullen we waar mogelijk proberen de weblog bij te werken en via MSN en Skype on-line te komen. Zeker in de hotels in de grotere steden zou dat geen probleem mogen zijn. Tot snel weer! Ni hao!!!